onsdag 19 februari 2014

KVARKA

Haft hovslagaren på besök och han har fixat vårpjuck på Nian  Hex och verkat några stycken!
Hex hade lyckats trampa in en jättesten i hoven som hovis fick kämpa för att få bort. Det var en sån sensation ( haha) att han tom fotade eländet....hoppas nu inte stackars Hex är halt. Tänkte rida honom framåt kvällen så det märks väl! Tror jag ska försöka klippa honom igen också för han är så kliig i sin päls!

Några elever på eftermiddagen och i kvällningen ska hinnas med som vanligt. Några extra privatlektioner blir det såklart när det är lov men jag hinner några till på fredag om nån vill rida eller på söndag!!! Hojta till i så fall!!!

I går var vi på turné. Vi var egentligen inte i behov av shopping men Sus och jag for till Gekås och roade oss. Jag shoppade iallafall regntäcken för 249:-  styck och vet sen tidigare att dom varit bra så det får väl räknas till lite fynd. Köpte mig en vårjacka för 169:- najs och en sån där fleecejacka jag levt hela vintern i....kunde inte låta bli att köpa en likadan eftersom jag älskar den jag har!!!!
Det var en trevlig utflykt och lite avbrott från vardagen!!!!
Man blir ju liksom deprimerad när man mest ser lera och gegga hela dagarna....hu!
Måste göra ett stor rejs och sanera lite både här och där....gegga gör mig trött!!!

Nu ska jag stoppa nåt ätbart i magen sen är det fortsatt jobb

Förresten var lite försiktiga ni som besöker olika stall och har samma utrustning /grejjer. Tvätta , jodopaxa .  Det är konstaterat kvarka i Ljungby och det vill jag inte ha hit om jag slipper!!!


Tjolahopp!!

//Bubbel - geggmonster

Inga kommentarer: