måndag 21 april 2014

KNÄPPA STON

Härlig sol ännu en dag.
Igår var pappi här och det kändes som vi mest åt och fikade hela dagen men det var trevligt.

Var rätt skönt att ha en stallstund på kvällen och borsta hästar och mysa lite. Mammisarna har börjat få juver nu. Den som har störst är Lycka och hon fölar sist av dom tre som är beräknade inom en 14 dagars period med början 20 /5.

Fyran är som en krokodil försöker man pussa henne så smäcker tänderna ihop med  en smäll (hon är som Sopis) i övrigt är hon som i en annan värld :)

I eftermiddag har jag lite elever....att ta hel ledigt är ju inget alternativ, haha!!!

Tror jag ska ta mig en tur på bästaste hästen också!

Nawell måste jobba lite också!!

Tian är superbrunstig...hallå, kunde hon inte visat det igår så jag kunde beställt semin idag????
Nu lär hon väl gå ur brunst innan onsdag...bläää
Tänkt om lite på henne och jag ska minsann tillverka en fin Figaro unge till på den här gården. Jaja, kan inte hjälpa men jag gillar ju deras temperament, sätt och utstrålning. Ser ju många fina på tävlingar också!!! Nån gång ska jag väl få ett Figaro sto som jag kan spara och ha i avelsboxen framöver!! På alla Figaro barn som är födda här har det endast blivit ett sto och det är efter Lycka...den hittade ju en köpare och jag vill ju ha en blivande avelsmärr från Amyzetta linjen :)
Kanske blir en efter Fyran förstås redan om några veckor....!!!!!

Päran tömmer  gödselstan så grannarna har lite god lukt när dom påskfirar i sina stugor...!!!

Just ja, på torsdag kan man vara med på hoppträning för Annie Hultqvist på egen ponny/häst här i Lilla Heda. Det är Sabina som fixat hit henne...passa på :)

//Bubbel - nakenfis

Inga kommentarer: