tisdag 20 maj 2014

BETSSLÄPP

Semindag på farmen :)

Släppt Bosse, Tian, Nawell & Råsa på fältet för att dom ska få käka lite gräs...hujedamig vad dom sprang först - sen åt dom konstant!
Sacke har gått och käkat lite gräs några timmar!
Deztiny (seminsto) har städat gräs vid ena stugan.
Bubbel gräs städar på en liten plätt på fältet.
Här är nu så många hästar så man får planera betandet i omgångar....ston kommer och går.

Päran har påbörjat staket fix i Stora Heda - där är meningen att unghingstarna ska tillbringa sommaren sen. Hagen är stor så vi hoppas dom kan gå i samma hela tiden så vi slipper lägga enrgi på att leda runt...
Ska komma en ettårs hingst på bete och har DU nån hingst som saknar kompisar kan han också få bo här i sommar - mot betalning förstås !!!

Tycker jag mockar mest hela tiden...dessa ston med föl kräver en heltids anställd :)

Ridit Bubbel på kvällen men min höft dödar mig och det gör mig deprimerad. Behöver en handikapp ramp FÖR ATT  KOMMA AV...

Sabbe red Nawell på fm och Nadde red Tian i kväll!!!

Kifa har nedkommit med två barn som ser precis ut som fjolårets . En grå vid namn GABRIEL och en grårandig  FREJ

Haft besök av hantverkare i kväll och kanske kanske kan dom lösa mina bygg bekymmer ....håller tummarna!!!!

Göken gol vid hästinsläpp i kväll och då tänker man att nä minsann man kan inte bo bättre än vi gör!!

//Bubbel - äter mumsigt gräs i natt



Inga kommentarer: