måndag 9 juni 2014

JOBBAR MEST MED STON

 Hiiii vad dom växer dom små liven och det finns helt klart olika ät teknik om man har för långa ben och kort hals.
 
I kväll har jag varit på betong kurs - tänker lära mig gjuta. Idag inspiration och på onsdag ska vi börja testa.....gillade verkligen det mesta så det ska bli jätte kul. Har väl egentligen inte tid med fler intressen men en tre dagars kurs kan man ju alltid gå!!!!!



 
Stokoll för en hel hög flickor i förmiddags. Råsa var tyvärr INTE dräktig så vi inväntar en ny brunst. Beställt en omgång semin till åt Lilla Mamman som jag ju seminerade i lördags och trodde inte alls hon skulle stå så här länge. Man blir aldrig klok på dom små liven!!!
Bosse är igångsprutad och jag tror jag tar Deodoro till henne....kör en chansning på en treåring och hon har ju gett stort förut så att han är så liten skrämmer inte mig och röra sig kan han o stammen är kul. I morgon kommer det fler flickor till farmen så det är minsann fullt upp - men det är ju så det ska vara :)
Fyran har blivit sydd , hon sprack ju en del vid fölningen.
 
 
Måste flytta om hästarna lite men tänker utnyttja lite elever i morgon för det projektet  - uteritt , japp!
 
 
Soooooooooooooooovdags
 
//Bubbel - har nästan solsting

Inga kommentarer: