torsdag 12 juni 2014

SÖNDERSTRESSAD

Herrejisses vad jag är trött i min  kropp och foten är dom en boll och illröd.

Dagen har varit lång och fullt upp hela tiden.
Hovis vid åtta som fixade Nian som hoppat ur pjucken.
Började direkt hiva ut omgång ett av ston o föl.
Fick hem semin och seminerade dom som skulle - gick bra.
Kollade semin kvalité och tog samtidigt en kaffe och fralle paus
Mockade mellan varven och bytte hästar i ridhus och hagar...
Hade lektion
Städade stugan inför helgens ridgäster som ska bo där. I helgen är det vuxenridläger och det ska bli trevligt!
Bytte hästar i hagarna igen och fyllde vatten
Traskade uppför backarna till Stora Heda med Nawell och Tian som får gå där och beta några dagar för ingen hinner rida just nu och betet behövs hemma.
Kollade till unghingstarna....
Hade nya mammor /föl ute en stund.
Hastade till affären och köpte mat inför helgen, affären hann stänga men dom var snälla att jag fick handla klart så tack till ICA i Braås.
... matning och inräkning av alla djuren på farmen. Många djur är det.
Lagade kvällsmat av tråkigaste sort ( makaroner och köttbullar) samtidigt som jag bakade en Tosca kaka och en sockerkaka inför morgondagens besök av pappi och hans gubbkompisar som kommer och hälsar på.
Dammsugit nedervåningen
....Nu mååååååååååååååste jag orka ta mig upp på övervåningen och lägga mig

Ska bara få upp foten ur mitt kylbad i en gammal plastbunke !!

God natt

//Bubbel - rejsat som f*n

Inga kommentarer: