söndag 10 augusti 2014

NITRO GÅR UPP

I natt rymde mammisarna så vi fick plocka in dom resterande del av natten ( man märker ju sånt när man är ute nattetid för att mata Nitro)
Lagade staket innan utsläpp i morse. Knasiga tanter att rymma från det nya betet dom fick förrgår till ett gammalt! Dummisar .  Mkt mockning fick man på köpet idag!!!!

Nitro har förresten på 20 dagar ökat från 64 till 79 kg så jag tror han har en god växtkurva :)
Nu äter han var tredje timme på dagen och var fjärde på natten. Hoppas kunna utöka tiden emellan lite till under veckan. Man har inte riktigt tid/ork att mata dygnet runt när man ska jobba fullt upp hela tiden också.

Nian har nog också gått upp nåt kg på sitt nya bete och det vore väl själve f*n om han inte kunde göra det på all mat han har där.

Själv har jag fått för mig att jag ska köra lite LCHF jag har ju dock väldigt dålig på sånt där och tycker det är urtrist att laga mat men har nån några enkla, goda recept eller andra tips får ni gärna dela med er!!! Hittills har jag i alla fall överlevt sen i tisdags när jag fick denna idé och vågen visade i kväll på 2½ kg minus !

Vi tog en liten tur till Braås på loppis i dag , som en miniutflykt. Inte mkt att ha med köpte 6 saker för 5:-  lite glaspyttlingar jag ska gjuta in i betong har jag tänkt!!!!

Haft dressyr träning i em. Ponny!!!

Nähäpp om man skulle sova en stund

//Bubbel - fått ny hage i dag

Inga kommentarer: