söndag 23 november 2014

HOPP OCH DRESSYR PÅ OLIKA HÅLL

Idag åkte Sussi och jag på dressyrdomarkurs till Mjölby.
Jätte bra och givande kurs. Behövde egentligen inte gå den då jag är MSVB kandidat men ville...
 
Vi gick igenom nästa års TR och sen såg vi dom nya programmen LC:1, LC:2, LB:1 och LA:4 så nu har vi lite att träna på med elever fram till det är dags för att tävla till våren!
Glad att jag åkte  - kursen var BRA.
 
Fick dessutom möjlighet att prata med domarutbildaren om en incident som hände på en tävling förra året som gnagt i mitt huvud lite till och från. Har fullt stöd och det känns kanonbra.
 
Givetvis delade vi bara ut 10:or när vi dömde i dag :)



På hemma fronten har dom varit i Vartorp på P & J och med den svarta var dom mkt nöjda 
 
 Medans ryttaren på den fläckiga inte hade varit så nöjd men utan att ha sett ekipaget tror jag det sitter mer hos ryttaren än hos världens bästa Råsa som egentligen är busenkel att rida..men man måste ju styra PÅ hinderna :)
 
Bara att träna vidare och det finns fler hopptillfällen på bortaplan om man vill !!!
 
Nu är denna gamla kärringen trött och ska strax gå och sova
 
//Bubbel - hemmahäst

Inga kommentarer: