torsdag 25 december 2014

JULEN ÖVER - VAD GÖR VI PÅ NYÅR ????

Idag har det varit stallet mest hela dagen. Det tar sin lilla tid och dessutom var ju allt vatten fruset ute. Härligt väder men väldigt knöckligt i hagarna och just den biten gör mig lite nervös.
Härligt med sooooooooooooooool dock!!!
Pappi har tillbringat julafton här och var kvar till eftermiddagen - vi fick äta rester idag
 
 
Vi har jobbat med Naddes inridningar, Bennie och Nawell har fått på sig grimmor, Busfibblan är tränad att bo själv och det gick fint både med henne och hennes ömma moder. Den som däremot trumpetade hela tiden var Fyran...alltså ibland undrar jag hur hon mår i sin lilla hjärna som måste delta i allt som händer. Gullehästen!
 
Har invigt mina vinterfodrade Jodphursskor från Hööks. Känns som ett mkt bra köp. Varma & sköna och en sko som passar min tråkiga höger fot. Mkt nöjd med mitt köp!!
 
 
 
 
Jag är mkt mkt nöjd med årets julklappar , det visade sig att jag varit snäll och fått så fina <3
 
Av gullegubben fick jag ( och Nadja) biljetter till Scandinavium i februari med tågresa och hotell.
 
En ny pannlampa med supersken  - så nu kommer jag se perfekt när jag ska hämta /lämna hästisarna i hagarna när det är beckskumt eller gå upp från ridhuset på kvällen.
Pengar, choklad, ett RÅSA schabrak ( som BARA Bubbel ska få använda) 2 jättefina ljuslyktor och goda flaskor av elever - eller ja med gott innehåll.... !!!!
 
Från mig själv - till mig själv en ny Iphone 6 för min 4:a vill inte leva med mig längre...minnet är slut!
 
Mannen och jag ska dessutom åka och gotta oss på Ronnebybrunn nu i början av året. Gav honom det i julklapp så får ju jag nytta av presenten också. Hans andra present får han uppleva själv - jag tänker INTE åka Ziplinen...nono!

Bubbelmannen fick en ny grimma i julklapp och Hexagon fina 4 nya benskydd dom andra fick inget förutom morötter :)



 
 
Fick en julhälsning från denna goa killen som bor i Skåne.
Lawintwo LH - 13 e:Zuidenwind - Bernstein u: Lukretsia.
 
 
Dessutom fick jag Jul sms från Amarone LH e: Figaro R - Bernstein u: Amfhyr LH
& Lutrec LH e: Carlton Hill - Bernstein u: Lukretsia
Båda trivs och sköter sig utmärkt i huvudstadens utkant.
 
I kväll ska jag sova tidigt.
I morgon vill jag gå på dans....nån som vill hänga med???
 
Förresten hörrni ....vad gör vi på nyår????
 
//Bubbel - ville hellre haft en Råsa grimma

Inga kommentarer: