lördag 31 januari 2015

ÖVERDOMARKURS

Hela dagen lång domarkurs i Jönköping arrangerad av Smålands Ridsportförbund.
Jag är ju Överdomare i hoppning och dressyr och minst vartannat år måste man uppdatera sig för att få behålla sin funktionärs licens inom detta område.
Jag är ju helst ÖD i dressyr men rycker in på hoppsidan också om det kniper. Dock sitter jag och dömer så mkt dressyr att jag inte riktigt hinner med...men som sagt nu är jag uppdaterad igen!

Mkt nytt i TR så läs på även NI är uppdaterade tills tävlings säsongen så ni inte kommer och tycker vi är hemska när vi kommer påpeka fel i utrustning och hur ni sköter er på tävling.

Dagen började bra med föredrag av Jim Thuresson som var extrem på att peppa!!!
Kommer hädanefter stå framför spegeln varje morgon och säga...jag är bäst , jag är bäst , jag är bäst!!
Hmmmm troligen inte - det är svårt att ge beröm till sig själv!!!

Resten av dagen var megatrist....ni hör - det är svårt att vara positiv när det är negativt :)
TR är mastigt och jag tycker det är trist när det klankas ner på dressyren om vilka bakåtsträvare vi är med vår utrustning osv.

Jag tycker hoppsidan är mkt mkt krångligare och dessutom tycker jag man ser mkt mer avarter där som ÖD än på dressyrsidan.

Som avslutning av dagen fick vi göra ett prov ....men hallåååååååå . Frågorna var ju mest sånt som rör HOPPDOMARENS uppdrag så det kändes lite väl svårt för mig att svara på frågorna så jag svarade på mitt vis.....inte säker på att svaren uppskattas men då har dom mitt tel nr på provet så dom får ringa mig om dom vill plocka bort mig från listan av ÖD i hoppning :)

Som ett extra minus för dagen så blev det inte nåt besök för oss på Charlie´s super sale heller....ja jag vet att jag tog fel väl....sorry Mia och Annelie .....hahahhahaaha.

Nu soffhäng

//Bubbel - fått pussar av matte

Inga kommentarer: