fredag 20 februari 2015

ÄLSKAR MITT JOBB !!

 
Alltså jag blir bara förbannad. Att hota med att avliva fölet för att mamman dött och säga att det går inte att föda upp den utan sto....skicka hit fölungen till mig. Har jag nappat Nitro kan jag väl ta en till. Det går...är jobbigare än jobbigt i början men det går. Jag blir irriterad av att man säger att man måste avliva...grrrr
 
 
 
 
Sparris är gosigare än gosig och bor på hästryggar alternativt i nacken på mig. Bubbel verkade inte alls tycka det var otrevligt när hovslagaren fixade fötterna och katten ryggmasagen i eftermiddag . Gulligt
 
 Hovis in action!

 
Ridhuset har varit fullt av tränings sugna elever både med egna ponnyer och hästar och dom flesta av mina kusar har också jobbat.
Det har tränats program inför vårens debuter, nya LC:1 och LB:1 ( bra att även domaren får träna programmen) och lagtävlansprogram för ponny, några har tränat mängder av skolor , övergångar och en superpigg Nawell tränade några bocksprång . Jäklar vad snygg han blivit sista tiden. Fått sån massa...fint musklad och mkt bättre bärighet!
 
Träningspassen går dock på tok för fort...tiden bara rusar iväg när man har roligt!
 
Avslutat dagen med några hundra meter i bassängen och ett vattengympa pass
 
Nu soooooooooooooooooova
 
//Bubbel - kattvakt

Inga kommentarer: