fredag 6 februari 2015

INTRESSANT

http://www.hippson.se/artikelarkivet/forskning/dressyrridning-kan-oka-risken-bade-for.htm

Läste denna artikeln nu på morgonen och den stämmer in på hur jag numera ser ut i min kropp efter många års ridning. Kände lite otäckt väl igen mig med hur mitt bäcken är och jag har ju under en period känt att ridningen i sig bara gjort att jag fått mer ont i min kropp trots att alla ( inkl jag själv) säger att ridning är så nyttigt när man har ont i ryggen.
Att jag sen haltat i 14 år pga en hästrelaterat söndertrampat höger ben har ju gjort min högersida mkt svagare!
Min sjukgymnast och jag har verkligen tränat både hållning, gång mm mm och nu känner jag igen att jag börjar bli mer liksidig igen och då blir ridningen roligare och framförallt gör den inte så förb*** ont!
Intressant att det forskas på detta ämne!!

Igår kväll ledade jag dessutom igång kroppen med 2½ timmar dans.
Att dansa har ju inte heller varit roligt under en period när kroppen skriker av smärta!

Men jag är på gång....japp det är jag :)

Nu lite kaffe och väntar på hovis (som skulle varit här 8,30) nu är klockan 9.15, hmmmmm!!!

Friserat Bennie lite nu på morgonen. Det uppskattade han. Inte så lätt dock att göra en långhårig mammut presentabel inför spekulant men jag har gjort ett försök...haha

Sen blir det ridhus mest hela dagen fram till 18..30.

Avslutar därefter med ett obligatoriskt magplask.

//Bubbel - har röven full av jobb

Inga kommentarer: