tisdag 3 mars 2015

MIN NYA JOBBKOMPIS!

Min bästa nya jobbarkompis....en ny termosmugg :) Inköpt i Göteborg.

Idag har vi bla haft besök av detta ekipage som tränat och det gick riktigt bra

Detta ekipage har tränat på utebanan....tänk man kan vara där kvällstid nu. Det är verkligen vår, fast förmiddagen bjöd på både regn, snö, blåst. Eftermiddagen avslutades med lite högre luft och soooooooooool!
 
Mammahästarna har varit heltossiga HELA dagen . Dom har inte vågat äta på höbalen och inte heller har dom druckit en endaste slurk i vattenbaljan och det var på stört omöjligt att få in dom ikväll. Gick åt en tre fyra besök ut i hagen innan jag fått in allihop...som sprang tillbaka och längst upp på fälten.
När jag var på väg in med dom två sista hörde jag vad som skrämt dom hela dagen....
HELA JÄVLA SKOGEN ÄR JU FULL AV GRISAR...usch , blä fy för dom.
Precis i skogskanten utmed bäcken håller dom till och det var ett förfärligt skrikade och tjoande på dom. Inte konstigt att hästarna varit livrädda hela dagen!!!
 
Boriz har jobbat i ridhuset!!!
 Bennie , Nitro och Busis har fått några drag med borste och skrapa ...hu vad dom fäller.
 
Själv är jag väl något piggare idag än igår. Fick ställa in lektionerna på em igår för det gick bara inte men hade lektion på kvällen.
Låg sen i soffan o yrslade. Kunde knappt ta mig ut från toa då golvet kändes sluttade så mkt så jag inte visste hur jag skulle komma till dörren. Kräktes i omgångar och var väldigt nära döden tror jag :)
Nä att vara yr gillar jag inte.
 
Nu lite soffhäng
 
//Bubbel - bankat mkt på dörren idag :) 

Inga kommentarer: