onsdag 20 maj 2015

EN DEL FÅR SOMMARLOV

Boriz och Nitro har traskat iväg på sommarlov idag... det är dom värda.
I morgon drar nästa gäng till färdiga hagen i Stora Heda...där ska det gå tanter. Dom fick stanna kvar ytterligare en dag här på hemmaplan så balen i hagen tar slut innan där blir sommar paus i lösdriften. Man får inte låta nåt gå till spillo.

Hex och Nian får komma hem i morgon igen. Alltså dom två mesarna kan verkligen inte bo någon annanstans än mitt i smeten. Dom traskar ihjäl sig om dom ska gå på bete. Så otroligt töntiga. Jag som tyckte att dom kunde gå och äta dom två dagarna dom ändå inte skulle jobba...suck och minuspoäng till dom.

Jag behöver en hovslagare , min har skadat axeln så jag behöver en vikarie....
Alltså sånt borde hovslagarna se till att det finns för det blir fort kaos , speciellt när man har så många hästar som jag har och det är verkligen inte lätt att bara ringa in nån som kan komma en gång och gärna tar en 20 stycken eller så....värdelöst, rent värdelöst.

//Bubbel - mätt


Inga kommentarer: