måndag 25 maj 2015

HEJA HEJA

Landat i soffan efter en lång men rolig dag!
Alla hästar är nattade och på rätt ställe och morgonen är förberedd så jag fort kan släppa ut alla innan jag åker på seminhämtar turen!

Haft några stycken roliga lektioner.
Lycka firade dräktigheten med att vara lite taggad men hon är ju ändå alltid så snäll och är ju lite överambitiös jämt. Lättast när ryttarna jobbar stilla med små fina hjälper. Sån ridning gillar vi ju mest hur eller hur. Jätte roligt när eleverna får lite aha upplevelser när man jobbar!
Två nygamla elever på sluttampen i kväll eller i alla fall den ena. Hoppas dom inte får för mkt träningsvärk i morgon. Dom avslutade med enkla byten och mr Bubbel taggade till ordentligt.

Lilla S fick hänga med på ena passet i kväll och denna lilla pålle som faktiskt bara är riden 3 veckor hängde med gamlingarna i gruppen riktigt riktigt bra fast först tyckte dom att hon var lite otäck...haha
 Dom följde fyrkant fint ut i hörnen, jämna volter och fick faktiskt till några sidvärtsrörelser åt båda hållen. Avslutade med en enkel galopp runt fyrkant i båda varven! I dag var bjudningen jämnare , tror hon börjar få lite kläm på "dragläget" som jag brukar säga , dvs bjudningen :) mer än så här kan man verkligen inte begära av en grön unghäst men roligt att se framsteg såklart!!! Bra jobbat Nadde :)

I morgon ska jag städa stora stugan tror jag. Dragit på det nu ett tag men nästa vecka har jag ridleds kunder på väg in så det är väl dags att sätta fart!
Har några kunder att fakturera också närmare bestämt 4 + 2 stycken!
Roligt att folk hittar till Ridleden fast vi inte gör så mkt reklam för den i år. Vilket vi förstås hade behövt.
Läs gärna på www.nv-ridled.se

 
//Bubbel -busigast men bäst

Inga kommentarer: