onsdag 27 maj 2015

LITE AV VARJE

Kvällstur och kollade till beteshästar...värst vad dom äter. Boriz och Nitro var taggade i kväll, mkt knott hos dom. sånt ogillar vi!

Vy i Karryd! Passade på att räta upp ridleds stolpen också...
Där kan ni boka ridning och bo kan ni bland annat göra här!
 
Började dagen som vanligt med stokoll. I morgon blir det semin igen och vetto kommer fredag morgon vid åtta tiden. Verksamheten på den fronten lullar på så här nu under sommaren. Ett pass varje dag - men ett roligt pass. Jag älskar seminjobbet! Välkomna på fredag morgon.
 
Inatt vaknade jag vid halv två tiden och mådde jätte dåligt, helt skakig ...otäckt. Kände mig kräksig men kunde inte kräka...jätte obehagligt. Matt som attan på fm men sen piggade jag faktiskt på mig lite men känner mig fortfarande skakig i musklerna. Mkt mysko!
 
Göken har kuckelimuat idag också, vädret är superfint nu i kväll och har väl hunnit med det mesta.
 
Tvättar schabrak på löpande band - inne på dag två. Hur många har jag egentligen???
Svar: väldigt väldigt många!
 
Friserat några hästar. Ryckt manar, klippt svansar och hovskägg på Lycka, Nawell och Lilla Mamman - nu är dom sommarfina.
 
Ingen mjölk i lilla mammans tuttar...men hon bor inne på nätterna nu för säkerhets skull. Nojiga matte har ju lite mer koll då!
 
Diamonds Fourever LH växer men skulle vilja ha en kompis. Har du ett ungsto du vill ha på bete - hör av dig. Dom skulle ju kunna ha roligt ihop!
 
Nu dags för kvällsmat
 
//Bubbel - beteshäst.
 

Inga kommentarer: