måndag 1 juni 2015

SUPERDUPERJÄTTEBÄST

I morse var det inga ston att kolla så jag kunde fara in till stan för bassängträning och storhandla mat inför kommande ridgäster på onsdag.
Köpte dessutom lite hästfoder och goda morötter till dom små hästisarna.
Ett nytt parasoll att ha utanför stugan blev det också.
Blommor planterade både här och där i krukor, betongalster & en gammal galosch som Päran hittade :)
 
 
Har under en tid knappt nämnt Naddes ena inridning då det snackats både här och där i stugorna men nu kan vi meddela att eftersom vi är ett team som jobbar ihop så gott det går och det har fått ta den tid det tar,  har det blivit ridhäst även av denna kille. Han har en bit kvar innan han är helt klar men vi har valt att jobba med honom på precis samma sätt jag alltid gjort med mina hästar under alla år och det funkade även här.
Tid har det tagit men bra känns det med en fin häst med gott förtroende - förtroendet är det viktigaste
Glad häst, glad ryttare, glad ägare, glad handler och tränare !!!
 
En sak jag alltid tittar på är hästens ögon  - dom säger mkt :)
Men krångla till saker är ingen idé.
Nog om detta :)
 
En häst är klar för hemgång i helgen och då kan Nadde ta emot en ny inridning då hon startar upp sitt egna företag efter tiden i UF företaget nu är över eftersom hon slutar skolan & jag kommer även i fortsättningen hjälpa till -  Välkommen.
 
 



Verkar vara ett tag sen vi använde hinderstöden....haha, det växer spindelnät mellan dom!
 
En vanlig dag men jag är på ett rysligt gott humör. I kväll skiner ju solen dessutom.
I morgon bitti kommer hovslagaren igen. Min vanliga är ju fortfarande under justering och vi är så glada att vi hittat en vikarie!
 
Bäbis har varit mönster elev både till och från hagen idag ....yeah :)
Åh vad fin hon är. Gillar henne skarpt  - väldigt mkt Power i gången!
 
Igår var förresten min uppfödning Madison LH och tävlade . Tog en andra plac i LA:3 denna gången. Grattis
 
 
//Bubbel - tjolahopp i vild galopp

Inga kommentarer: