fredag 24 juli 2015

FANTASTISKT SPÄNNANDE DAG

Fredag kväll och har landat i soffan efter en lång dag.

Sto koll och semin beställning till två ston i morse.

Beställde Deodoro till Fyran men hade Zuidenwind som reserv och det blev Zuidenwind då D inte ville släppa nåt på bocken.

Är inte jätte sugen på en Z unge till i år då jag använt honom till Tian men kände att jag orkade leta hos andra hingsthållare heller då jag har bra priser på G.

Är ju inte på nåt vis missnöjd med fine Boriz efter Zuidenwind och ridbara trevliga hästar är ju alltid lättsålda!!!

Men lite svider det då jag inte fick nån Deodoro i fjol heller då han inte ville då heller ( skulle haft honom till Bosse som jag sen sålde dräktig med Carlton Hill)

På måndag ska LM kollas och jag hoppas verkligen att hon är dräktig med den förbaskade Luxus, annars byter jag. Krabbar inte mer med honom och hans dåliga fertilitet! Vill ju helst inte ha henne tom över vintern. Då får det bli Fairway till henne på sista försöket för iår!!

Hämtat seminet i kväll på slingan och Fyran är seminerad. Det andra stoet ska jag ta i morgon bitti innan jag åker till Vaggeryd och dömer fjord SM som startar 14.30. Jag dömer SM klassen ihop med två andra domare och det ska bli roligt!!!

I övrigt har dagen bjudit på sedvanlig mockning och hästfix.
Elever i två omgångar
Målning av seminspiltan och målning av stalltoans golv!
Alltså en fantastiskt spännande dag....haha!!!

God natt

//Bubbel - gått lektion men bara en gång

Inga kommentarer: