torsdag 20 augusti 2015

STOLLERIER

I dag har dagen dragit iväg och jag tycker inte jag fått nåt vettigt gjort , trots att jag gjort massor.
Dragits med en förbaskad huvudvärk också.
Hovis har varit hos Boriz och ont i hoven har han men han fick inte ut nån hovböld. Den kan väl ligga djupt och jag har packat in honom igen ytterligare en natt då han är varm på utsidan av hoven. Däremot tycker jag att han går lite bättre idag. Otroligt snäll häst att pyssla med i alla fall. Han har fått ha Nitro som sällskap idag också. Dom är ju sånna bundisar!
 
På söndag eftermiddag ska vi kolla dräktighet så är det någon mer som behöver kolla sitt sto så får ni höra av er. Veterinären beräknas vara här vid 17 tiden!
 
Ridit lite idag trots min knasiga höft. Kom både på och av ....men så mkt trimmande blev det kanske inte men lite ridning i alla fall!!
 
 
 
Ibland blir jag så fruktansvärt trött på folk.
Har ju några kattungar jag annonserat ut och jag tror förbaske mig folk är helt stolliga.
Under dagen har jag nog fått ett 20-tal sms, 8 mejl och telefonen har ringt oavbrutet ( alla vill ju ha just den vita kattungen) folk vill tinga och hämta om allt från 2 - 5 veckor men han är ju färdig att flytta nu(12 veckor) vilket verkligen inte alla förstår. En del hotar i telefon för dom har fått för sig att han är yngre och yngre katter får man ju inte lämna iväg hur som helst....folk vill ha avbetalning, att jag ska lämna dom i såväl Åryd som i Växjö, en var på väg hit när han plötsligt kom på att den hade bott i stallet så nej, nej den kunde han inte ha i lägenheten...Puuuuuh tur för en sån stolle hade inte fått ta med min kisse ändå. En ville ha kattfan besiktigad. En ville ha nyare bilder ( fotona är från i förrgår i annonsen...haha). Ja herregud hela världen är full av stolliga människor....
Hoppas det hör av sig nån seriös och bra!!!
Tror ta mig tusan det är lättare med hästspekulanter även om där också börjar bli så att alla ska ha ny film, nya bilder även om det dom ser är max en vecka gammalt...
 
I morgon ska jag nog ta en tur till Dädesjö Marknad och ska nog ta en tur på Marknadsdansen på kvällen för det vore kul att snurra några varv på dansbanan dessutom ska jag som vanligt hinna med elever i några omgångar...
 
På lördag dömer jag i Eriksmåla och jag hoppas alla rider fint så jag får sätta höga poäng!
 
//Bubbel - ogillar stollar
 
 

Inga kommentarer: