måndag 14 september 2015

HÖSTÅNGEST


Idag är det måndag och då är det bassängen och träning på förmiddagen. Sen är jag aptrött men på ett bra sätt. Har lite väl mkt muskelvärk för tillfället bara för att jag ska vara på topp. Det värsta är dock natten....att ligga still är inte min grej . Den som inte har värk vet inte hur förbannat jobbigt det är att inte hitta nåt läge där det går att sova och hela kroppen bara molar hela tiden. Usch , faller bort!

Höstigt och blåsigt idag , ogillar!
Börjar väl dra ihop sig för att plocka in lite fler hästar nattetid , speciellt om det nu ska bli regn i veckan. Hmmmm har inte riktigt plats för alla eftersom det inte är klart i nya...känner ångest. Där måste fixas ventilationen. Känns dock knasigt så öppet det är men har länsstyrelsen fått för sig nåt så har dom.

Acilliano BE 38 -04 är den godkända hingsten som bor här några veckor nu!
Han är otroligt fin tycker jag...kanske snor jag honom från Ekbackens Haflinger ....vem vet ?
Nu känns det som om han börjar landa här och hans bästis verkar vara Bubbel...jojo vilket team! När Bubbel är i stallet är han helt lugn och tycker det är toppen. Mammor och föl gör honom lite orolig...han tycker väl antagligen att dom är snygga!
Nu håller vi tummarna för det svenska Haflinger laget som påbörjat sin resa till Milano och Europa Championaten

I morgon ska jag försöka börja fixa en ny väg ut till lösdriften, har en ny plan för vinterns in/utsläpp. Ska öppna upp en av rasthagarna så dom kan gå ut en ny väg ...tror det blir bra - när jag gjort klart alltså...haha!

Nu tar jag kväller och landar i soffan!

// Bubbel - är sällskapsdam



Inga kommentarer: