tisdag 27 oktober 2015

40 AV 200 RÖDA

Nån som behöver en sadel?? Jag har en Cunty Competitor. Spring Three, 17 tum . Wide. 
Är en äldre sadel men skön att rida i. Har en söm som släppt i sätet men har inget med hållbarheten att göra. Jätteskön sadel men den passar inte nån av mina hästar tyvärr. 2000:- inkl moms. Den passar häst med svängd rygg och normal manke. Jag kan även tänka mig att byta den mot annan dressyrsadel i samma prisläge. 17 - 18 tum

Idag har dagen gått i en rasandes fart. Man hinner inte så mkt mer än det viktigaste innan det är mörkt och mörker gör ju mig deprimerad. Min kropp ogillar det råkalla vädret. Fotfan är svullen, lederna värker och ryggen är stel....tack för att jag fick gnälla lite!

Målar brädor i minut och parti på all "ledig" tid!
Fick en storleverans brädor till stallet som ska rödfärgas för att spikas upp. Dags att slutfixa utsidan av stallet och det blir väl vilken dag som helst som dom kommer och börjar. Så vänner och bekanta ....har ni inget för er kom gärna och hjälp mig måla en stund!!!
Ikväll är 40 brädor klara och det är väl ca 200 kvar som ska målas sen är det lika många ribbor. Lattjo värre ....går rätt bra och man hinner tänka och planera massor under tiden!

I morgon kommer vetto och besiktigar hästar och jag tror hon ska får 90+ dygns kolla Lilla Mamman och Fyran. Lite osäker på dräktighet . Tycker dom ser lite utsugna och tunna ut. 
Finns det nån som har nåt bra foder att ge. Mina hästar brukar ALLTID klara sig på bara höet - så dock inte i höst.... ger även lusern och Hippo groow alfa till dom men tycker inte det räcker!!!

Nähäpp nu ska jag slita lite på soffan

//Bubbel - målarkludd

Inga kommentarer: