onsdag 25 november 2015

ALLTID KRABBAR DET

Det blir minsann kväll idag också. Trist väder men vattenslangarna uppe på fältet går att använda igen så nåt gott med sig har tråkvädret. Till mammahagen får jag fortfarande bära.

Idag har det varit omväxlande ridhusjobb och inomhus jobb med fakturor. Nu är jag ikapp igen på den fronten. Ganska mysigt att sitta och jobba med sprakande brasa och obegränsat med kaffe!

Bytt tyg på mina köksstolar....det var väl ca 2 år sen sist och nu var det hål i tyget. Hittade ett möbeltyg på IKEA Fynd för en extremt billig peng och för ca 20:- fick jag fyra stolar omklädda och har dessutom en bit över!




Trött på att ha en ond kropp. Mitt ben är verkligen inte roligt nu. Att man inte kan få slippa


Dom gamla gav upp så jag har invigt nya ikväll!!
Varma och smidiga att jobba i, inte blir man blöt heller i första taget. Rekomenderas

Gjort namnskyltar till ett gäng så nu hittar du rätt häst på rätt plats i stallet - hoppas jag!

Har en häst med svullet knä. Han druttlade omkull igår kväll och jag märkte inget då men sen såg jag att det blött på benet och i morse var det som en fotboll. Ju längre dagen gått desto mer svullet har det blivit. Skrittar obehindrat men ser inte rolig ut i trav. Ingen feber och äter som han ska men jag är mkt orolig. Rengjort ikväll igen och han har fått strutta runt lite lös i ridhuset. Håll tummarna att det inte är så farligt som det ser ut. Pratat  och rådgjort med vetto och hon kommer i morgon!
Om det vore i leden borde han väl ha feber ....eller?

Alltid är det utgifter och ständig oro att ha häst.....
Why???

//Bubbel - ogillar oro

Inga kommentarer: