tisdag 17 november 2015

KOLIK IGEN

Nya benskydd inhandlade . Fick bli ett par vanliga från #hooks denna gång. Vita är opraktiskt men dom är ju fina dom första fem minuterna. 

Varit hos min ryggdoktor och det gick väl bra. Känner mig som en häst ikväll som blivit behandlad i SI leden :)
Känner mig trött. Somnade tom en stund i soffan 





Det går lite framåt lite i taget på stallet och idag ser fönsterna ut så här. Tycker dom blivit fina med enkla medel! Tänk vad en liten bräda kan göra!!!

Stackars Nian hade kolik på förmiddagen ...först låg han på ett ställe i hagen och sen när jag släppte ut fler hästar låg han på ett annat så det var bara att börja traska runt med honom. Man ser verkligen tydligt på deras ögon och uttryck när dom har ont nån stans.
Som tur är gick det över UTAN veterinärbesök.
Han hade lite undertemp på 36.8 och fick på sig två "jamasar". Tryckte i honom lite paraffin och kokta linfrön i några omgångar.
Tur att han blev ok så jag inte behövde avboka mitt läkarbesök - hästarna går ALLTID före nämligen!
Måste vara det milda vädret som gör det....eller....dom äter ju allt äckligt dom hittar , trots att dom har fina höbalar i hagen! 

//Bubbel - inväntar en ny dag med nya bravader


Inga kommentarer: