lördag 2 januari 2016

ÅRET BÖRJAR VITT

Vitt och vackert idag. Dagen har bestått av mockande, vattenkörande och lite snarkande i soffan en stund på em. Man blir lite trött av nyårsfirande!
Hade ALLA hästar på stall inatt så ingen skulle bli skrämd av några raketer från grannbyarna. Nu var det inte en endaste häst, katt, hund eller get som brydde sig hos oss och det är väldigt skönt!

Maten var god och gästerna trevliga !
Nyårslöftet får som vanligt bli att ha så roligt så man orkar ha tråkigt dessutom bestämde vi oss för att göra lite skandaler så dom har lite att prata om i byarna :)


Sammanfattar 2015 som året då det inte var en endaste dag haft mockfritt då alla nätter har varit uppstallade hästar. 

Vi har sålt 5 hästar under året om jag inte har helt fel för mig.. Bennethon LH, Boscotti LH, Diamonds Fourever LH, Belthia LH och Belandra LH.

Dräktigheten på seminstationen var hög. Minst 85% men det var nåt sto som inte kollades så det kan vara ändå bättre! 2016 firar jag 10 år som semin assistent och just det får vi återkomma till!

Vi har byggt om och renoverat stall ( men är fortfarande inte riktigt klara - det blir man nog aldrig) Dessutom ska ytterligare ett stall som är påbörjat sättas upp!

Det har fötts 3 föl på gården och jag är mkt nöjd med årets skörd. Vi har samma antal dräktiga till denna vår/sommar förutom andras fölningar som jag har hand om. Det lär bli fullt upp!

Dressyrträningar och lektioner , träningsläger är som vanligt huvudsysslan men också många domaruppdrag, lite ridledgäster och inackorderingar utgör inkomsten tillsammans med hästförsäljningar såklart! Emellan varven har jag dessutom roat mig med lite butiksjobb som omväxling!

Lite ändringar väntar detta år både på hemma och bortaplan men det avslöjar jag inte nu för det år så tråkigt med andra som efterapar det man gör hela tiden :)

Jag blev under 2015 MSVB domare och det ska bli roligt att döma högre klasser oftare!

2016 vill jag rida ordentligt och rida så jag kan tävla....

//Bubbel - började året med att busa så matte blev arg




Inga kommentarer: