måndag 18 januari 2016

KÄMPA PÅ

Jäkligt kall natt och morgon med - 20,4 usch, det är för mkt! Meeeeeeeen vattenbaljorna funkar. Fick såklart fylla på lite vatten till dom som behövde. 

Har varit hos sjukgymnasten idag och det var ju lite kluvet besök. Jag har ont i min kropp men känner nog inte riktigt att jag blir förstådd i alla lägen. Det går liksom inte att säga till mig att jag kan väl vara lite ledig eller göra lite mindre...det som är att göra måste man när man har ett 15 tal hästar och elever mm har man ju på dom tiderna som folk kan rida. Det är inget 8 timmars jobb direkt. Jag gillar mitt jobb och vill kunna göra det utan att ha ständig värk MEN jag vill ju såklart kunna göra dom roliga sakerna också som att rida också.
Man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Det är så mkt man måste kämpa emot , inte minst sig själv :)


Vi gläds åt fina ekipage som fastnade på bild ikväll.

Jag hade tänkt att Lycka som ska ha föl i början av april snart ska få pausa....känns som hon själv inte tycker lika dant. Lycka är en liten trevlig arbetsmyra. Hon kan ju få hänga med på lite lätta pass ett tag till! Mina ston får säga till när dom vill ta paus - man brukar märka det . En del blir sura när man ska spänna gjorden, en del kan verka trött, nån blir så tjock att det inte funkar eller tjurar ihop fullständigt ...man märker det iallafall!
Lycka är e: Bernstein -Magritte och är dräktig med Heston For U

Den gule är numera 19 år ung och fräsch och det är ju jättekul såklart!
Härligt när hästarna hänger med långt upp i åldrarna och jag tror såklart att det finns en anledning till att dom gör det :)
Bubbel är också e: Bernstein men med Maraton som morfar.

Japp jag gillar Bernstein....
Har ytterligare en Bernstein häst i samlingen nämligen Amfhyr LH som är helsyskon med Mr Bubbel

På onsdag finns möjlighet att träna antingen 16.00 eller 18.00 om någon vill och på torsdag finns plats kl 16.00 i grupp om nån är sugen! Hojta till !!!

I morgon står hästbesiktning och hovslagarbesök på schemat!

//Bubbel - åldermannen

Inga kommentarer: