fredag 11 mars 2016

INGEN UTFLYKT

Idag var planen att åka till Flyinge och se bruksprov men med det blev det inget eftersom jag spytt mest hela natten. Nu får jag följa dagens bruksprov via nätet. Bland treåringarna är jag nyfiken på Zafferano och Illusion och fyraåringarna är ju roligt att se allihop!

Det är ju nu man börjar klura på årets avelsval och OM man ska betäcka stona överhuvudtaget.
....Förmodligen betäcker man väl nån av dom men inte alla detta år för dom ska ridas lite mer är min tanke! Fyran är väl den enda som är helt säkert att jag betäcker om fölningen går bra för hon gör ju liksom inget annat numera!

Vi öppnar seminstationen här på gården den 25/4 i år och sen kör vi på till ca 15/8 

Härlig vårkänsla utomhus idag men jag är fortfarande inte OK så det blir väl att göra det mest nödvändiga idag.

Har iallafall haft mina elever och ett par av hästarna är faktiskt lite vårtrötta...sådär man blir när man fäller så det blir heltäckningsmatta när man borstar.

Lilla B som snart ska föla fjäskar jag lite extra för på kvällarna. Hon behöver dessutom hanteras lite då hon ju gått i evigheternas evigheter i lösdrift och vad passar inte bättre då än att skrapa bort päls = skööööööööööööönt!!!

Ikväll blir det soffan och lite let´s Dance, det är väl ungefär vad jag tyar.
I morgon ska jag nog själv dansa ...om orken är tillbaka!

//Bubbel - fäller men är INTE trött

Inga kommentarer: