onsdag 13 april 2016

ALLERGI OCH RÖSTPROBLEM

Åååååååååååååååh halsont och allergi. Dålig kombo. Gör att man känner sig lite halvsleten.
Svårt att hojta på elever men man får kalla in dom på nära håll så går det hyffsat ändå!

Städat lite i stostallet. Gått igenom seminutrustningen och påbörjat beställningen för det som behövs för säsongen. Vi öppnar den 25/4 så det börjar dra ihop sig!

Mkt tid läggs för tillfället på dom båda små barnen. Det mockas två gånger om dagen. Mammorna fodras oavbrutet. Dom ska ut , dom ska in , fram & tillbaka. Vågar inte låta dom vara ute själva ännu utan vill vara i närheten och ha koll för det testas lite i trådarna av båda två och vi vill inte att nåt ska hända med guldklimparna!

Försäkrade mitt hästbarn igår och på tal om försäkringar är det fruktansvärt dyrt och jag ska faktiskt göra lite ändringar på mina hästar. Det går liksom inte att lägga 55.000:- i försäkringspremier/år utan nu måste jag göra nåt radikalt Det viktigaste är dock att man har veterinärvård så man kan behandla eventuella skador.
Tyvärr kan man ju inte ha hästarna helt oförsäkrade heller för då blir det väl strul den dag man säljer dom om något skulle hända dom då!

Jobbat Eliza på töm idag. Shit vad den hästen kan röra sig.
Även Nawell är jobbad på samma vis!

Plockat ensilageplast på fältet som avslutning på dagen....vet inte varför dom busat med den.
Tog kväller ganska tidigt idag, redan 19,30 . Känner att jag får det när jag inte är riktigt piggelin!

Räknade in hästarna i kväll till 19 stycken. Jisses vad många här är plötsligt

//Bubbel - glider runt



Inga kommentarer: