fredag 8 april 2016

FULL RULLE

Dagarna far iväg i ett hiskeligt tempo.
Igår var det en salig blandning av stalltjänst, ridning, elever och vi hann också med att spåna upp dom nya boxarna (jisses vad mkt strö det går åt när man fyller första gången) På sen eftermiddagen hade vi också besök av hästmassören med knådning och Biolight! Hon återkommer den 20/4

Mitt förbaskade finger ballade ur igen och blev plötsligt stenhårt, svullet och blått och det hänger fortfarande i. Hate it!.

Vi for på avslutning på bugg/foxen i Vetlanda men kom dit sent men bättre sent än aldrig. Åt smörgåstårta och fikade men det var inget roligt att dansa eftersom jag var lite rädd om fingret och då gick det inte att bugga. Foxade förstås lite men sen åkte jag och handlade & tankade bilen medans Päran fick roa sig.

Inget föl i sikte ännu men idag har Lycka gått 336 dygn och exakt 11 månader :)
Jag väntar vidare!

Trist väder igen. Kallt och höstigt!

Hästar av alla varianter har skött sig ypperligt.
Inridningshästen är galopperad på utebanan. Lite trött på slutet.
Boriz blir bara bättre och bättre. Orkar inte lägga ut film idag.
Nawell har promenixat.
Den äldre generationen dvs Hexagon, Nian och Bubbel tränade förvänd galopp med sina piloter i kväll
Avslutade dagen med programridning med ett ponnyekipage. FEI program på utebanan. Bra ridning , härlig ponny!

Hästarna fäller mängder och jag skrapar och skrapar pälsar.

Nu är jag så trött att jag inte orkar lyfta röven ur soffan men borde gå och knoppa in , det är en dag i morgon också

//Bubbel - haft ännu en rolig arbetsdag

Inga kommentarer: