fredag 6 maj 2016

EN ZAFFERANO BESTÄLLD

I morse beställd vi semin till Nadjas och min gemensamma häst .
Nadja har fått göra det slutgiltiga valet av hingst :)

Eliza är e: De Noir




Till henne blir det i år en ung och obeprövad hingst som man kan läsa om här:


http://bladdegard.com/zafferano.html

Vi ville ha en hingst med lite mer storlek och längd då Eliza är ganska kompakt och liten. Han har en god exteriör och verkar vara mkt ridbar med ett gott temperament och det gillar jag. Jag vill helst ha okomplicerade hingstar som förhoppningsvis ger avkommor som kan ridas av "vanliga" människor. Han har ett prestationsrikt möderne där hästarna verkar ridbara.
Kanske kan jag tycka att ha är lite för långsam i sina gångarter men då Eliza har massor av tryck i sina  själv så jämnar det förhoppningsvis ut sig.
Sen gillar jag ju att han har min favorithingst som morfar , dvs Bernstein.
Hade hellre sett att han var gulbrun är isabell förstås!!

Bilden lånade jag från Bläddegårds hemsida där han är stationerad i år

//Bubbel - gillar gult