söndag 15 maj 2016

FINA EKIPAGE

Lång, lång dag idag då jag har dömt Mästerskapsprogram Nationellt i Vetlanda vilket var roligt. Alltid skoj att döma tre domare ihop och min plats var vid M hela dagen. Inte så ofta man får sitta på kanten och döma. Man ser klart lite annorlunda än om man sitter i mitten.
Fina ponnyer finns det och många fina ritter. SM kval avklarade för en del .
Vi var nog ganska eniga vilka vi ville har på placering och det är ju skönt. Vissa olikheter blir det alltid då man sitter olika och "ser" olika saker såklart.

Fina ritter av några av mina uppfödningar denna helgen.
Många rosetter har det blivit!
Weltfhyr LH e: Weltman - Stanford 3:a i MSVC:1
Madison LH e: Rosevelt - Gansesco , 2:a  MSVC:1 & 1:a i MSVC:2
Sixxtus LH e: Cortus - Stanford var första utanför plac i MSVA:1
På hoppsidan såg jag att Nagharo LH e Figaro R - Maraton tagit två plac. Skoj.



Ingen rast och ingen ro för i kväll har vi planerat Bonderundan, i Harshult denna gången. Nu tror jag vi har läget ganska så under kontroll :)




Finaste ungen :)

Nu ska tanten sova för i morgon är det stokoll med start 08,30

Det regnar förresten...det gör en bonde glad, gräset växer och det binder dessutom allt damm....det glädjer en tränare /ryttare också!!!

//Bubbel - aptrött

Inga kommentarer: