söndag 1 maj 2016

DET SNURRAR EN DEL

Igår kväll var vi i Klavreström en liten tur med M & G. Men är det verkligen nödvändigt att smälla upp så mkt fyrverkerier. Hade väl varit bättre att lägga alla dom pengarna på nåt vettigare. Blev nervös att hästarna hemma skulle bli stressade men det var lugnt när vi kom hem. Gav alla en extra kvällsmat och det uppskattade dom. 

Denna lilla damen börjar sätta juver nu. Wilma är beräknad att föla 1/6 och hon är dräktig med Vitluvens Curbitz, själv är hon e: Lotus RP 131
Måtte det gå bra!!!

Idag har det varit mer än full dag (fast jag skulle tagit det lugnt var tanken) 
Vädret har ju varit fint så bäbisarna har gått på gräs men ena bruna mamman är ju vimsigare än vimsig ibland och glömmer ju helt bort att hon har ett barn att ta hand om när hon susar runt!
Känner att man måste passa på dom hela tiden och det är ju lite trist . Idag har dom varit ute i tre omgångar...

Pysslat lite i stallet. Satt upp krokar, hängare för redskap, täckeshängare, en bajskant i Boriz box...han är ju en äckelhäst med att bajja på väggarna. Jag har städat och förberett vid seminet och packat upp förbrukningsmaterial jag köpt in för säsongen.

Det är hästar in, ut, mocka både här och där och flera gånger i boxarna

Ikväll har vi kollat säsongens första ston men ingen var semin klar utan jag tror vi kan vänta till senare i veckan innan vi kollar igen om inga fler ston är på ingång vilket man ju inte vet såklart!

Min plan i år var ju att inte betäcka Lycka men nu har ju läget ändrat sig och det är väl synd om hon går tom eftersom jag ju inte direkt har nån mer att betäcka än henne och Lilla mamman och hon fölar ju så sent att jag kanske inte ens hinner.
Hade klurat ut hingst nu i eftermiddag men det visade ju sig att den är tagen ur avel så jag får tänka om och det gjorde att jag tappade sugen lite igen. Vi får se om jag kan komma på nåt nytt!
Det svajar lite upp och lite ner i mitt huvud!!!!

Gått igenom samtliga hästar med pälsskrapan!

Kom in från stallet 21.30 och det är faktiskt för länge att jobba på en söndag.
Jag är skittrött!
Godnatt

//Bubbel - fäller extremt mkt

Inga kommentarer: