söndag 30 oktober 2016

ELMIA MINGEL

Idag har vi varit på utflykt till Jönköping och ELMIA. Det var en himla trevlig tillställning som jag hoppas kommer fortsätta fler år. Lagom långt att åka, gott om folk, lagom mkt mässa men vi är ju tröttsamt tråkiga när vi åker iväg för vi är rysligt rastlösa och orkar inte sitta still och kolla speciellt länge nån stans men vi såg 1.50 hoppning en stund och GP Kür iallafall fram till första pausen.

Nåt annat som var riktigt roligt för en sån där avelsnörd som jag är och nåt jag inte hade en aning om var att min Lycka har en helbror som går GP....han heter Kaskad och tävlade idag. Det var av en tillfällighet när jag kollade på stammen på hästen och tyckte det var lite roligt att han var e: Bernstein - Magritte precis som hon....var ju tvungen att googla den genast och dom var ju helsyskon. Tänk att jag missat det , jag som brukar ha koll. Nu var han väl inte nån av dom största stjärnorna för dagen men kul ändå för det är minsann inte alla stostammar som ger GP hästar!!!

Kom billigt undan på shoppingfronten. Höll mig i skinnet. Inte illa. Ville ha schabrak men höll i plånboken. Duktig de luxe

Träffade en hel del trevliga bekantskaper idag också och det är ju alltid roligt !

Nu sova - lång dag i morgon!

//Bubbel - alltid ful på bild ovasett grimas eller inte

Inga kommentarer: