måndag 10 oktober 2016

EN DUNK VATTEN

Idag var det plask i värsta farten i bassängen, nästan så man kände att man blev svettig trots att man är i vattnet! Tog sen en snabbfika med en av mina ridelever och därefter till sjukgymnasten som satte nålar så nu är jag ordentligt svullen i nacken och skulderbladet. Trots det känns det bättre. Sa i dag att min kropp varit lite bättre ett tag....skulle aldrig sagt det för nu i kväll har jag jätte ont i mina fotisar.

Tillbringat kvällen i ridhuset och det är roligt att se när hästar och ryttare får till övningarna på ett bra vis. Jag är jätte glad i mina fina hästar som glatt jobbar på och alltid är okomplicerade.

Mindre kul är att i kväll tog vattnet helt slut i brunnen. Idag har jag inte ens använt mkt vatten men när vi skulle fylla lite i baljorna i hagarna så hörde jag att det började hacka i vattenpumpen och nu är det slut, tomt, finito och det finns väl ingen återvändo utan det blir till att bita i det sura äpplet och borra. Ogillar mkt men det går inte att vara utan vatten med alla djur!

Ni får väldigt gärna ta med er vatten när ni kommer hit. Varje liter är värdefull!!!
Det är kämpigt nu!!!

Fölisarna är lite på minussidan....dom gör inte som deras matte säger utan utforskar världen på sina egna små vis. Leffe har inte minsta lust att följa med mammi till hagen på mornarna men får guldstjärna i att bo själv när morsan är på jobbet. Wille gör lite som han har lust och undersöker det mesta i stallväg varje kväll. Han vill inte bo med morsan längre. Nu är han ju inte så gammal så ytterligare ett tag till får han minsann gilla läget. En elev frågade om han var gratis i kväll och just då var han faktiskt det ;)
Bertil han busar som han brukar!!

Nä nu är jag trött

//Bubbel - boxdörrsbankare

Inga kommentarer: