torsdag 27 oktober 2016

MAN HINNER INTE FÖR DET ÄR SÅ MKT ANNAT SOM SKA HINNAS

Uppe och yrade tidigt eftersom jag hade bokat H-M-S vid 8.30 och ville ha ut hästar och rätt hästar inne och avborstade!

Direkt jag klev ut på trappen såg jag att två hästar var i fel hage och det fattades en staketbit så det blev både hästflytt och staketbygge. Ogillar när dom ställer till det och ger mig merjobb.

Stallen är mockade, höpåsar är fyllda omgång ett, vatten påfyllt omgång ....man får fylla i många omgångar så det hinner rinna till i brunnen mellan varven. Dock åker vi fortfarande på och hämtar vatten i tankarna i bilen men jag är verkligen inte sugen på att borra så vi kämpar på!

Två hästar genomgångna och tillfixade av H-M-S och det kändes bra att dom fick behandling även om det inte är några stora saker men det var precis dom sakerna jag trodde....min magkänsla brukar vara rätt och det är skönt att ha det ögat för sina djur!

En tappsko idag men det har hovslagare Johansson redan fixat så det förhoppningsvis klarar sig lite. Det är jobbigt att inte ha sin ordinarie hovslagare tillgänglig!

Hunnit rycka två manar och mammahästarna ser helt klart mer presentabla ut med  fin frisyr. Dom uppskattar att man pysslar lite extra med dom och inte bara gosar med barnen. Wille har kommit på att borstning är superskönt och nu stannar han på stallgången vid kvällsinsläppet och väntar på  rykt! Bertil tycker att två borsttag och lite halskli är fullt tillräckligt när han är mer sugen på kvällisen!

Hagarna har fått nya balar men det är ju fasen vad det går åt mat åt hästarna när dom ska tugga hela dagarna. Dom lämnar knappt balen på hela dagen!

Klurar lite på hur jag ska ha hästarna i stall och hagar nu när alla är hemma för att det ska bli smidigast och gå snabbast att släppa ut/in och dessutom ska samtliga trivas med sina grannar både inne och utomhus!
Vilka ska gå i gamla lösdriften i vinter???

Inte hunnit klippa några hästar men dom jobbade på fint ändå...
Önskar att dygnet hade lite fler timmar :)

Nu ska jag se på Svartsjön

//Bubbel - tillfixad kropp


Inga kommentarer: