söndag 12 februari 2017

SOVMORGON E NAJS

Sändag och i morse fick vi sovmorgon och den utnyttjades fast egentligen var jag inte så trött men det var så skönt att slippa gå och släppa ut alla hästar på morgonen. Att jag sen tillbringat resten av dagen i stallet är en annan femma - det finns liksom att göra!

Jobbat Bubbelmannen på lina en stund och även gamla hästar kan flyga i luften. Sen var han dock snäll. Knasgubbe!

Boriz var jättehalt i går kväll och ville liksom bara stå på tån på bakfoten, matte misstänkte hovböld och han fick stå inne idag . Matte hade rätt diagnos och ikväll håller den på att spricka. Matte fick dock knappt ta på den så att bandagera in var inte att tänka men det är rentvättat i alla fall och fortsättning följer. Skönt att det inte var nåt annat eftersom han ju varit konstigt halt & varm nu en veckas tid. Hovis hittade ju ingen hovböld när han klämde men det var ju över en vecka sen!

Nitro har fått lufta sig och busa i ridhuset. Han har ju rätt trist när han inte fått gå ihop med Boriz i hagen så att skutta lite hinder och kolla läget var uppskattat för en taggad treåring.





Släppte ihop dessa tre igår på dagen.....dom ignorerade mest varandra - mat är viktigare än vänner.
Tyvärr bestämde sig Bamse för att traska under staketet så dom små fick återgå till sin gamla hage. Alla mina hagar är ju inte shettisanpassade direkt....haha


Ikväll blev jag tillfrågad om att sitta i styrelsen i en förening...attans att jag har så svårt att säga nej 😏

//Bubbel - man är inte äldre än man känner sig

Inga kommentarer: