fredag 17 mars 2017

JÄTTE SVÅRT ATT HITTA

Ena dagen fint väder nästa halv snöstorm. Ogillar....och det gör min dumma kropp också. I dag har jag haft nåt förskräckligt ont i varendaste muskel i min kropp och då går det lite trögt!

I morse hade en styck unghäst rullat fast i boxen - alltid är det nåt. Verkar gått bra men lite otäckt när man har boxar som är väldigt stora så gör dom det ändå....eller kanske just därför???

Hästletandet fortsätter och är det inte det ena så är det nåt annat....
Verkligen jätte svårt att hitta den optimala när man dessutom har elever med en hel drös krav. Några vill ha en stor häst, andra en lite mindre. Det passade inte när jag hittade en på 1.72 men inte heller den på 1.54. Suck, suck, suck.
Ikväll har jag kollat film på en Welsh Cob som JAG gillar men misstänker att eleverna kommer tycka att den kan för lite i nuläget men det är kanske värt att lägga lite utb på den????
Jag är helt lost i hästköpandet!!!!

Slapp laga mat i kväll för den hämtade Päran på Thaien i Klavre. En nummer 10 slank lätt ner och som efterrätt fruktsallad och en klutt Nutella....nu är jag proppmätt.

Heja Stina Wolter säger jag!!! Let´s Dance

Badat hundisar i kväll också men vet inte om dom luktar så mkt godare för det?????

Boriz har busat mindre utomhus idag och i morgon får han kanske jobba lite lite. Såret ser jättefint ut men behöver nog lite mer Biolight ......hoppas få hjälp med detta🏇🏇

Idag har det varit en privatlektions dag och det är ju mkt trevligt det också!

//Bubbel - precis så skulle alla hästar vara

Inga kommentarer: