torsdag 6 april 2017

LÖSDRIFTSGÄNGET

Denna dagen har tillbringats i ridhuset & stallet mesta tiden.
Har hunnit elever med egna hästar från Åseda, Ramkvilla hållet och Lenhovda och det  gamla vanliga!
Sen höll Nadde en egen lektion med Affe - tror det gick finfint 

Hade en på fm som tittade på stallplats i lösdriften.

Röjt lite i sadelkammaren. Jag tycker att jag plockar och slänger saker jämt men vem i hela friden är det som lägger dit annat sket i stället....kan det vara jag som gör det också???? 

Mockning upptar mkt av min tid. Jag har 15 boxar att göra men två färre i morgon.
Nu har vi dock släppt 4 stycken i lösdriften som är iordninggjord för shettisarna så i natt camperar Blossi, Bamse, Loppan och Affe där.
Affe släppte vi ihop med dom andra i eftermiddag och det gick bra.
Nu får ingen vimsa till det inatt.


Efter sisådär hundra försök har jag idag släppt ihop surpuppan W med LM. Gjorde ett antal försök när hon hade fölis vid sidan men varenda häst jag försökt med har fått bang så jag gav upp, det var inte värt att riskera fölungars liv på en tjurig märr. Nu har dom camperat i boxarna brevid varandra ett tag och det har funkat , släppte ihop dom i ridhuset förra veckan men då då blev det blodvite. Nu har dom gått några veckor i hagarna bredvid varandra med bara en tråd mellan och så idag så tänkte jag att nu får det bära eller brista och tja alla överlevde. Ston frestar ens sinne ibland. Att allt måste vara så komplicerat!!!!!

Gamle Bubbelmannen har fått biolight - bara för att och även den gamla kärringens nacke. 
Inte alls dumt.



På fölfronten intet nytt. Idag har Eliza gått tiden ut iallafall.
Ligger inte hela nätterna och kollar in i kamerorna ännu även om alla är uppsatta. Lite större juver får dom minsann ha innan. Dom är iallafall på så man kan slå ett getöga när man vaknar till.

//Bubbel - lyser av rött ljus





Inga kommentarer: