söndag 21 maj 2017

DÖMT I VETLANDA HELA HELGEN

Denna helgen hat jag dömt båda dagarna och många timmar. Igår nationell ponnydressyr FEI ihop med två andra domare och det kändes bra ! man är ju alltid rädd att man ska hamna helt fel i skalan men det gjorde jag som sagt inte. 
Dömde bla ihop med min före detta domarutbildare.

Idag har jag dömt regional häst LB:3 och LA:3 och kvaliteten var god. Roliga klasser att döma det också och idag var det som vanligt  - ensam vid C
Vetlanda ordnar alltid fina och trevliga tävlingar. Jag gillar att döma där!!!

Har så mkt att göra på hemmaplan också att dagarna tar liksom aldrig slut . I eftermiddag och i kväll var ju all mockning kvar, haft ute alla mammisar och föl. Det kryllar ju av sånna här nu , både egna och andras. Tagit hem Wilma och LM från betet som varade en vecka....utan regn inte mkt gräs. Nu fick dom vara robotklippare i trädgården en stund. Ca 10 dagar till beräknad fölning på Wilma som idag fyller 16 år...

Många fina LH hästar har tävlat denna helgen både i smått och stort. Ni är lika duktiga allihop och jag blir lika glad som uppfödare om ni hoppar en första hoppning på låg nivå eller är placerade i MSVA. Grattis allihop. Denna helgen vet jag att Sixxtus LH och Weltfhyr LH placerat sig i MSVB:4 och MSVA:1. Hoppat har Belthia LH, Schubori LH och Naghero LH gjort från 85 cm till 1.35
Kan ju missat nån med Equipe är ju min bästa APP.

I morgon är det stokoll 8.30 och min telefon ska på lagning ...har fått dra igång min gamla telefon och hur i hela friden ska jag överleva dagen???? Finns ju ingen vettig info i den telefonen ...inte ens några nummer lyckades jag få över....bevare mig väl. Överleva dagen...??? Antagligen inte.
Får ni inte svar av mig i morgon så vet ni varför. 
Man får ju hoppas att man kan beställa semin med telefonen iallafall...vem vet ;) 

Fy f*n vad jag är trött....övertrött för att sova känns det som.

//Bubbel - übertrött

Inga kommentarer: