onsdag 12 juli 2017

FIKA , KLURA , PLANERA

Idag har jag och Loppan varit på utflykt....väldigt lång. Ända tillbaka till hagen! Lånade henne igår när jag skulle ta hem ett seminsto som skulle kollas och idag fick hon lyxa till det och åka släp tillbaka!

I morse hade vi bara 6 ston som skulle kollas. I fredags var det 14. Tror det kommer trappas av lite nu och vi tar helst bara ston som fölat sent efter den 14/7 för att vi ska lyckas få så många ston dräktiga som möjligt innan säsongen är slut!

Har iallfall beställt semin även idag och har också skickat hem två klara ston  - en färdig seminerad och en med bebis i magen ✔

Räknade antalet på farmen nu ikväll och här är "bara" 30 stycken nu.

Fina flickor som fått nytt bete i väntan på dräktighets koll och seminering.

Loppan och Amarettwo LH är polare, dom två , Blossi och Råsa fick ny hage i kväll - mkt uppskattat

I kväll har jag och min jobbarkompis Sopis byggt staket...det finns alltid att göra och jag försöker förbereda så mkt praktiskt det bara går så jag kan få åka till Falsterbo i helgen. Snälla, snälla låt mig få lite semester även om jag kanske måste seminera nåt sto på lördag morgon innan jag åker....

Igår smidde vi planer här på farmen och förenade nytta med nöje att Nadjo fick träna för nån annan än mig. Ja vi fikade också !!!!

Ikväll är jag lika trött som alla andra kvällar så jag tror jag ska gå och snoza

//Bubbel - mycket snurrar i huvet :)

Inga kommentarer: