lördag 5 augusti 2017

HELGFRITT - TRODDE JAG

Fredagen avslutades i grannbyn på Annicas Loge med Pubkväll med grillning, rosé, trubadur (som var superbra) allsång och givetvis några trevliga timmar att umgås med bönderna i grannbyarna. Blandad ålder från smått till rullator generation. Härligt initiativ av LRF och logen är supermysig.






Gårdagen bjöd också på åska - REGN och strömavbrott.
Jag är livrädd för åska men regnet uppskattar jag. Nu har vi gegga på farmen. Det var lääääänge sen!


Häromdagen när jag skulle kvällsmata hästarna blev en inackorderad häst rädd för höpåsen när jag böjde mig i dörröppningen till boxen, vände arslet till och sparkade ....det tog över ögat på mig. Kunde gått illa men jag kom undan med blotta förskräckelsen och en svullnad och ömhet. När sånt händer får det en att tänka till lite extra på hur klantig man kan vara och hur fort nåt oförutsett händer.



I torsdags så ID-kollades Putte, Chipset, Känguruälgen och Huxfux så nu är deras pass på gång. Hoppas vetto hinner Sjuan och Bollen i morgon söndag när hon ska dräktighetskolla ston igen. 
Vetto kommer ca 18.00 om fler vill komma och kolla sina ston!!!

Fler dräktiga ston....det gillar vi! Just denna tog sig inte med annan hingst och gjorde ett hingstbyte . En seminering i en brunst - DRÄKTIG!!! 


Söt Affe



Vad blir det för färg på denna???
Kommer han behålla fuxfärgen tror ni? Det som kommer under nu är väldigt mörkt men ser inte ett endaste grått strå


Denna helgen ska jag inte ha ett endaste måste på min agenda....eller ja efter stallen är klara då....men jag vill inte ha några tider att passa eller uppdrag av några slag. Jag vill enbart pilla navelludd eller göra nåt kul!!!
Precis när jag nu sitter och skriver detta kom det ett meddelande från Nadde - hjälp mig med inridningshästen....jaha , där sket sig min fridag.

//Bubbel - behöver också semester

Inga kommentarer: