söndag 12 november 2017

HASTAR INNAN VINTERN

Dagarna bara far iväg.Jag har så mkt att göra och tänker att om jag bara gör detta så kommer det bli mindre jobb sen....åsså kommer jag på nåt annat jag måste göra för då blir det mindre jobb sen.....NÄR ska det bli mindre jobb????

Nu i helgen har som vanligt all tid tillbringats i stallet med elever, mockning av stall, tråddragning, mockning av ligghall, borstning av leriga hästar, fortsatt avvänjning av föl, medryttarbesök, mer lektioner, mätning där JAG ska bygga om garaget till lösdrift för plötsligt kommer det att hända att jag påbörjar det. Måste bara fixa lite brädor och några skivor men nu har jag mätt iallafall....
Amina och Famna hjälpte till vid dagens mockning i ligghallen
Dom är för goa dom där hästtanterna!

Dragit tråd till nyaste ponnyhagen och skönt att den är klar. Tanken är att dom tre minsta ska gå där i vinter. Hade tre äckliga älgflugor i håret när jag var klar....otäcka kryp.

Fick hjälp med klippning av Råsa igår och tar tacksamt emot hjälp av snälla människor....då slapp jag göra det jobbet iallafall!!


Igår kväll gjorde jag kladdkaka till oss , inte ätit på evigheter . Gott var det iallafall.


Päran han snickrar vidare på stonas nya ligghall och det blir förmodligen världens finaste , nästan så fin att man inte vill använda den. 
Tror det är ganska nära inflytt nu....mitt jobb blir att halma och plocka ner lite staket innan dom kan flytta in eller kan ju hon som är hälftenägare i en av avelsstona göra ett ryck och fixa det 😝

Vi har tagit oss tid för dans också!!!
Två kvällar....en kursavslutningskväll i Vetlanda och en fest med samma klubb på samma ställe där vi dansade både gammeltjo, bugg , fox .
Dessutom god mat och dricka av alla möjliga slag..
Man måste ha roligt för att orka ha tråkigt

//Bubbel - hastar på innan vintern är här

Inga kommentarer: