fredag 1 december 2017

STÄDÅNGEST

Redan fredag och vad har jag hunnit denna veckan???
Börjar känna lite adventsångest, behöver städa lite men jag är som vanligt mest i stallet och ridhuset!
Där har jag iallafall börjat hänga upp några ljusslingor iallafall!
Ni andra är så duktiga och pyntar och står i ....men i mitt hus förfaller det . Usch, ändå mer ångest!!!

 Sjuan är vid gott mod trots boxvila och det blir såklart mkt pyssel och tvångsgos för den killen är ju inte mkt för sånt trams. I morgon ska kompresserna på titthålen tas bort. Veterinären trodde ju dom skulle ramla bort av sig själva men det verkar dom inte göra. 
Klurar på att jag ska försöka vänja av honom framöver för det är verkligen jätte trist för hans mamma att behöva stå inne hela tiden och dessutom oroar jag ju mig för henne så inte hon får kolik eller nåt . Hon är ju dräktig igen och det är inte optimalt att ha henne på stall ...men så länge tar vi en dag i taget, han ska ju inte heller skada sig nu när han är lagad


🙋🙋🙋


//Bubbel - har en tokig matte

1 kommentar:

Emelie sa...

Tävla på min blogg om ett egendesignat tagelarmband flätat med tagel ifrån din egna häst, tre vinnare utses!