söndag 3 december 2017

STAKET UPP/STAKET NER

Idag hade vi sovmorgon....den utnyttjade jag med råge!

Sen har hela dagen dock tillbringats i stallet för där var mkt kvar att göra med både det ena och det andra.
Mockade själv hos LM och Sjuan så inget händer....att han rymmer ex!
Dessutom kan jag inte begära att nån som inte är så van kan släppa ut Wille och Hårbollen när dom ännu går i ridhuset på dagarna..man kan ju inte ta båda samtidigt själv.

Nitro är riden. Nadjo travade lite med honom idag. Han är snäll men förstår inte riktigt vitsen ännu. Tror det är lättare att hon inte rider i lina nästa gång. Duktiga var dom iallafall.

Både Hexagon och Boriz är jobbade i eftermiddag!

Hjälpt A med "Ebbot" vi testar lite olika sadlar just nu!

Hade tänkt plocka bort Sjuans kompresser idag....försökt igår men dom lossnade ju inte. Idag hade jag glasögon på mig och dom är ju för tusan fastsydda i hörnen. Nu blev det ju genast bökigare. Jag trodde dom var limmade eller nåt!!!
Jaja det där får vi lösa i morgon!
Ett fall för vetto 😀

På tal om vetto så såg jag på Equipe att hon och Sixxtus LH vunnit en MSVA:1 i Borås idag .
Grattis från kusens uppfödare !!!!

I höst har jag byggt nya staket på min andra gård....nu ska dom reparera vägen förbi där och dika.
Gissa vem som fått riva staket igen????
Jag blir ju f*n galen
Surt när man gjort BRA permanent staket!

Julpyntat i mitt andra hus....dvs satt upp en adventsljusstake, en lysande gran och två tomtar....

Fixat med fler ljusslingor både inne och ute. I jul ska vi ha ljus i vårt hust!!!

Blev sugen på julmat så ikväll blev det lite jansson, ett ägg, köttbulle och prinskorv!!!!

Nu ska jag fortsätta sova ifatt mitt liv

//Bubbel - tröttmössa

Inga kommentarer: