lördag 20 januari 2018

LEDIG MEN MEST VARIT I STALLET SOM VANLIGT

Lördagkväll i soffan med urtråkiga program på TV.

Vovvisarna snarkar så det dånar. Det har blivit ett lugn i flocken och dom är bra kompisar. Ida gillar Daisy mest , Sopis gillar att hänga med dom nya tjejerna och Daisy har bestämt att det är helt OK att dom där två nya bor här!!!

Dagen har farit iväg i en hiskelig fart.
Tog en fika på förmiddagen med dom som hade stallet. Dom fick toast och kaffe och det blev en trevlig pratstund.
Skönt att här är så många inackorderade ....det gör att jag slipper några helgmornar varje månad.

Hade ytterligare en som bokat stallplats här denna veckan och hon och hennes D-ponny flyttar in v 8

I april öppnar vi seminstationen och då kommer det ett par ston till som ska föla/ semineras om också.

Var i civilisationen och handlade mat och hämtade tre paket i går kväll . Känns som om jag aldrig är utanför gården nuförtiden.
Nästa vecka börjar bassängträningen igen och då kommer jag förstås få åka hela vägen till Växjö

Rensat och slängt i mitt linneskåp. Jösses så gott om plats där blev!
Nu har jag bara ett 50 tal saker till som ska slängas sen är jag i mål denna månaden och än har jag inte rensat frysen och inte i garderoben under trappen . Tror jag ska fortsätta min rensning i februari också 🙌 det här är ju kul!!!
I kväll medans jag lagade mat så påbörjade jag att röja på mitt kontor. Det är dags att möblera om där också tror jag.


Min arm är blå , svullen och fin fast det syns ju inte på bild....men det känns!


Gjorde en mysplats för den som vill snoza lite på jobbet


Hängt upp några krokar jag köpte på ELMIA i höstas


...Och några halvfula gjutjärns galopphästar som låg i ett skåp jag röjde i....dom har sin charm 


Hittade också en gammal broschyr från Flyinge från urminnes tider och minsann där är jag och rider runt!!!


Det tråkigaste jag vet är att laga mat och i kväll gjorde jag ett hopkok på kycklingfiléer, boccoli, champinjoner, paprika , grädde och sambal olek. Det blev minsann inte äckligt och blev lite matlådor att stoppa i frysen också.

I morgon är ingen ledig dag för då ska jag ha en drös elever så det är ridhus som gäller mest hela dagen!

//Bubbel - ska jobba söndag

Inga kommentarer: