torsdag 28 juni 2018

SEMESTER I 4 TIMMAR

Torsdag och varmt så in i he*****, man orkar ju inte jobba och det är så torrt och snart finns det inte ett dugg för hästarna att äta i hagarna ...inte här hemma iallafall.
Jag har foderångest!!!
Hur ska detta sluta????
Hur kommer vintern bli???
Vart ska man få tag på foder???
OM någon har nåt att sälja så hör jätte gärna av er för här går ju åt hösilage varje dag eftersom det står så många ston på stall!

I eftermiddag har jag tagit fritt några timmar och åkte på tur med Sus!
Ingen av oss tycker om att åka långt så vår turné gick först ner till Thaien i Klavre för lunch och sen åkte vi till Korsberga och åt glass.....en liten shoppingtur till Vetlanda och sen åkte vi hem igen men det var förbaskat skönt att komma hemifrån några timmar. Att försöka vara ledig och vara hemma det funkar ju inte för det är alltid nån som vill nåt ....detta var perfekt!
Mer semester, JA tack!!

Ikväll har jag jobbat som vanligt och var inte klar förrän 21.30 men nu var det ju mer lagom värme att jobba i!!1

I morgon bitti kollar vi ston 8.15 och jag tippar på att jag har några beställningar !

Nu ska jag hoppa i bingen

//Bubbel - tycker det är för varmt

Inga kommentarer: