tisdag 17 juli 2018

FODER PÅ VÄG

I dag fick jag med 28 balar på en bil på väg häråt. Känner mig dock väldigt fattig även om jag inte köper foder till vilka priser som helst .... bokade 30 balar i går och hoppas på det Holländska höet 
( 20 balar) nästa vecka ....sen är jag uppe i ca 125 balar så det börjar kännas lugnare men andas ut gör jag inte förrän fodret är på stallbacken och det är ändå en bra bit kvar tills att vi klarar oss men man kan börja andas iallafall.

Jag vill ha regn , massor av regn!


Flyttade mammagänget till Ingas idag. Där finns inte mkt bete men lite strån är där och i övrigt får jag stödutfodra både hösilage och kraftfoder.

Fölen är fina


Dessa tre killarna har det bra på sitt bete. Wille, Affe och Blossi
Det går däremot åt mkt vatten till alla hästar. Idag och igår har det varit ruskigt varmt.



Seminerade tidigt i morse , det är perfekt (för mig ) att göra det INNAN Päran åker till jobbet på morgonen men det gäller att vi stiger upp tidigt...han måste ju åka härifrån 6.30.
Ingen kan påstå att vi seminerar sent på dagen på detta stället iallafall och det är så himla bra att lådorna kommer mitt i natten hit!

I kväll var planen att fakturera just seminston....hmmm, bara hunnit två stycken!

//Bubbel - pank 

Inga kommentarer: