måndag 13 augusti 2018

ÄNTLIGEN VANLIGT

Tillbaka i vardagen igen. Stokoll i morse och nu är det färdigseminerat i år. Bon Coeur blev sist ut här i år..
LM kollades idag och hon är dräktig med Harlem D. Härligt, jag var verkligen jätte orolig att hon inte skulle vara dräktig. Hade ju bara en chans på honom eftersom sista tappningsdag var i fredags på honom.
Börjat tvätta stallen nu när dom börjat tömmas på ston. Två boxar i stostallet är tvättade. Jag får ta en box då och då så inte vattnet i brunnen tar slut. Behöver dessutom tvätta en maskin tvätt i kväll så det gäller att spara på dropparna emellan.


Alla hästarna är jobbade idag. Lektionerna har börjat med lite reda.
Ni som inte fått nån tid - hör av er  och det finns plats för fler elever tis, ons och tors.
För er som har barn som vill rida så startar jag gärna en knattegrupp för nybörjare.


I helgen var vi på tur!
När jag fixat stallet i lördags morse tog vi tåget till Göteborg 
Bodde i fräscht rosa och grått rum

Lekte på Liseberg....första omgången vräkte regnet ner så vi gjorde nytt försök i går . Det gick bättre




Ehhhhhhhh jaha ....fin grej i badrumet....alltså????

Jag drack öl , Päran Cola.....hmmm


Skyfall :) 

Fick med mig magsjuka från Göteborg. Började må illa på tåget...det luktade så illa. Fixar inte tåg gung och inte heller att åka bil längre. Fick stanna på vägen hem och kräkas och mådde riktigt risigt i går kväll när vi kom hem men det var ändå skönt att komma iväg ett dygn även om det blev vanligt jobb både före och efter semestern.
Tack till Emma, Emelia, Nadja och Ann-Sofie som skötte om djuren hemma!!!

Ridpass!
Äntligen vettigt jobb/ridväder!
Tycker faktiskt att det börjar grönska lite i det torra gräset dessutom...för sent på säsongen men ändå . Kan ju bli nåt litet strå för hästarna att käka på!


I morgon bitti ska jag ha lite sovmorgon så stör mig INTE , tack

//Bubbel - sovtrött



Inga kommentarer: