söndag 9 september 2018

BESÖK OCH UTFLYKTER

Tiden bara far iväg!
Denna veckan har rusat i rekordfart med många elever, stalltvätt och målning, staketbyggande och hästflyttar till nya beten. Det gäller att utnttja det gräs som kommit.
Stadsbesök med bassängplask.

Igår hade vi besök av ägarna till dom godkända hingstarna Zafferano och Touchdown som var och kikade på "Olle" mkt trevligt när hingstägarna spanar in avkommor till deras hingstar!

Idag har Nitro varit på unghästtest.
Matilda som har haft honom har gjort ett jättefint jobb med honom och jag förstår att hon tycker han är rolig att rida. Jag har ju inte sett honom sen i mars....
Idag busade han bort traven exteriört på gräsbanan, hoppade med stor glädje men var aptrött på ridprovet....han stendog. Synd för han var jätte jätte fin på framridningen men jag känner mig jätte stolt ändå över min förstfödda ridponny.
Han hade vuxit massor i sommar och först var jag riktigt nervös när måttstickan visade på 1.50 men han klarade sig precis på 1.48 stor kille och är ju bara 4 år.
Hur eller hur en jätte trevlig eftermiddag och Nitro lär bli en bra tävlingsponny vad det lider och temperamentet är jättefint så han kommer säkert göra nytta även här hemma när han sen kommer tillbaka....nu fortsätter han ju bo hos Matilda tillsvidare som tar så väl hand om honom!
Tack också till Nadja som visade honom exteriört !

I morgon kl 17-18 finns veterinären här och kollar ston för den som önskar. 070 - 696 25 29 om du vill kolla

Röstade såklart i förmiddags förstås!!!

Strax sovdags

//Bubbel - haft paus idag

Inga kommentarer: