lördag 1 september 2018

FRÅN 55 TILL 80

Härligt med massor av regn 
Vi har numera en vallgrav runt ridhuset och en ridbana fullständigt under vatten men det verkar sjunka undan snabbt ändå. Vi har fått över 100 mm regn sen i torsdags....
I brunnen har vatten nivån redan höjts från 55 till 80 cm och på vatten läget kan jag andas ut!
Tvättade en box igår och målat klart en annan.
Mammor och barn fick faktist sova inne inatt även om dom har sin ligghall i hagen ....fölen frös , mammisarna hade lika gärna varit ute!

Nu kan det dock vara uppehåll några dagar så vi torkar till!




Hästarna i Karryd verkar ha det bra trots regnet men deras hage delas av med ett dike som börjar vattenfyllas så vi får väl hoppas att ingen ska behöva simma hem. Tror vi får stänga över dom på ena sidan nu i helgen så man inte behöver oroa sig att nån klantar till det i diket!



85 år kalas med gubbfika!

Jag har ont i mitt finger. Mina blodkärl går ju sönder och det gör så förbaskat ont. Kommer från ingenstans. 

Idag ska jag fortsätta tvätta och måla stall. Det kan ju gå snabbt till att hästarna måste flytta in för hösten. Har två boxar kvar att tvätta i nya och alltihop i gamla...

//Bubbel - ganska blöt igår

Inga kommentarer: