fredag 26 oktober 2018

NÄR HINNER MAN IFATT?

Varit i staden två dagar på raken....sånt har jag inte tid med men måste man så måste man!

På hemmafronten finns det mer att göra än man hinner med - så är det alltid!

Jag påbörjade en hage uppte hos Ingas i helgen och mannen i huset har gjort klart den igår ( han är snäll han) Tänkte att ponnyerna gott kan beta av där också innan dom går in i vinterhagen med ligghallen. Roligare för dom att vinterbeta lite och det finns ju gott om grönt ännu....
Nu hotar dom förvisso med snö i helgen men dom är ju inte längre bort än man kan hämta hem dom vid behov!!!!
Två är på plats och ytterligare två får jag traska dit med under dagen efter avslutat jobb.

Gillar att det är den 26/10 och det finns gräs än och på stall står endast 5 stora och 2 småbarn.
Jag har inte haft en endaste dag i år med tomt stall men sista två månderna har det ändå varit lugnare på mockningsfronten. Härligt, men nu är det dags att fylla stallen och idag ska jag spåna upp fler boxar

Igår morse var en kuse på fel sida staketet....strömmen fortfarande på , inget staket rivet . En proffsrymmare helt enkelt. Inte svår att infånga iallafall!

På lördag ska jag döma en P&R i Vetlanda och fick info i kväll att det var 15 starter så det tar ju en stund ....kan ju ändra sig med väderleken förstås.

Planen är att Eliza ska flytta på lördag till sin ägare i Skåne!
Det är dags för Olle att klara sig utan mamma men det tror jag ska gå bra. Han är van att stå i boxen med Lexiha och Eliza har bott i annat stall när dom varit inne och hon har inte brytt sig. Lite ångestfyllt är det dock ändå när det är dags att dela. Här brukar det ju oftast vara barnen som flyttar men nu blir det en mammis!!


På lördag eftermiddag ska vi 90 dygns kolla ett par ston....de sista vi seminerade i år. Tänk att det redan gått tre mån sen årets seminsäsong slutade....galet vart ta tiden vägen???

Tid i morgon vet jag däremot inte eftersom veterinären går jour.
När veterinären ändå är här ska fölen få sin första vaccinering.

Eldar i spisen och ta en förmidagskopp kaffe...samtidigt som jag ha ångset fö allt jag måste göra....
Kommer man någonsin ifall, blir man någonsin klar???

//Bubbel - stresser däremot inte ute i hagen







Inga kommentarer: