torsdag 15 november 2018

MÖTEN

Fler än jag som hostar och snörvlar så det har blivit både av och ombokningar av lektioner  men jag har fått ihop det mesta ändå tycker jag.

Nya elever på egna hästar  och det är roligt att få jobba lite nya  ekipage!

Själv har mitt hostande ökat till kraftiga nysningar, feber och slemhostande...ja det håller i sig!
Skiten sitter i bihålorna och jag är tröttare än trött. Hade jag inte haft djur så hade jag legat i sängen hela veckan....men det går ju inte.

Vi har haft möte i Norra Värends Ridled och stämt av årets sässong och tagit en fika . Tja , vi kör väl på ytterligare ett år även om vi ändrat en del praktiska detaljer för att förenkla fakturering  mellan oss tre i verksamheten!

Nu är alla hästar hemma på gården och betes säsongen är över. Egentligen hade det nog funnits lite gräs i nån grannby att käka men det är för komplicerat att hämta/lämna hästar i ständigt mörker och man måste ändå stödutfodra så det är en massa jobb det också.
Det är ju milt väder så ute kan dom ju egentligen gå!
Jag har 5 st på lösdrift och 12 på stall!

Jag var i stan igår och bassängtränade men det var kanske lite dumt men det är så välbehövligt att leda till min muskelstela kropp så jag ville så gärna åka in.

Att åka till stan är ju ett heldagsföretag. Jag blir tokig på alla dessa köer överallt och denna veckan ska man ju dessutom köra över Rottne. Stan är fruktansvärd med alla bilköer....
En annan sak när jag dessutom gnäller.....
Alltså om det finns parkeringsrutor inebär det att man ska ställa sin bil INNANFÖR strecken. På sjukhuset är det dessutom TVÅ streck vilket ingen borde kunna missa men jodå. Ni parkerar så illa så många av platserna som är tomma går ju inte att ställa bilen på för då kommer man ju inte ut. Skärp er för tusan!!!! Det är ju ont om parkeringsplatser som det är .....

Färdiggnäll för nu och dags att kratta bajs

//Bubbel - med gnälligaste ägaren








Inga kommentarer: